فروشگاه فایل دانلود فایل

دانلود پایان نامه طرح توجیهی پاورپوینت مبانی نظری پیشینه تحقیق کارآموزی پلن اتوکد پروژه مهندسی نرم افزار

فروشگاه فایل دانلود فایل

دانلود پایان نامه طرح توجیهی پاورپوینت مبانی نظری پیشینه تحقیق کارآموزی پلن اتوکد پروژه مهندسی نرم افزار

دانلود پایان نامه طرح توجیهی پاورپوینت مبانی نظری پیشینه تحقیق کارآموزی پلن اتوکد پروژه مهندسی نرم افزار و فایل های مورد نیاز دیگر

  • ۰
  • ۰
بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری دانش آموزان در دنیای پیچیده ، هیچکس بی نیاز از تعلیم وتربیت نیست امروز فعالیت در مدرسه ودر امر آموزش ، خود بخش عظیمی از زندگی انسآنها شده است لحظاتی را به خاطر می آوریم که چگونه نشستن در کلاس، گوش دادن به صدای یکنواخت معلم ،حفظ کردن بدون فهم مطالب درسی ، دلهره واضطراب ناشی از امتحان، وسرزنش معلمان ووالدین دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی فرمت فایل doc حجم فایل 127 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 138 دریافت فایل فروشنده فایل کد کاربری 1024 تمام فایل ها مقدمه : در دنیای پیچیده ، هیچکس بی نیاز از تعلیم وتربیت نیست . امروز فعالیت در مدرسه ودر امر آموزش ، خود بخش عظیمی از زندگی انسآنها شده است . لحظاتی را به خاطر می آوریم که چگونه نشستن در کلاس، گوش دادن به صدای یکنواخت معلم ،حفظ کردن بدون فهم مطالب درسی ، دلهره واضطراب ناشی از امتحان، وسرزنش معلمان ووالدین موجب نفرت وگریز ما از کلاس درس ومحیط آموزشی می شد .راستی چرا ؟! چرا فعالیتهای آموزشی نتوانست مارابا محیط آموزش مأنوس ، وبه یاد گیری علاقه‌مند کند ؟ چرا فعالیتهای مدرسه با تهدید اصرار معلمان صورت می گرفت؟ چرا شاگردان از تعطیل شدن مدرسه احساس رضایت وخوشحالی می‌کردند؟ مقصر اصلی جه کسی بود؟ معلم ناتوان وناآگاه یا شاگرد بی‌علاقه و بی‌استعداد؟ آیا معلمان تعلیم وتربیت، نتوانسته‌اند امکانات مطلوب یادگیری و زمینه‌های شکوفایی استعداد شاگردان‌ را فراهم کنند؟ و ‌یا انتخاب روش‌های تدریس به درستی انجام نشده است؟ اگاهی و شناخت معلم از اصول و روشهای تعلیم و تربیت عامل مهمی ‌است که می‌تواند اورا در کار خود موفق ‌و‌ موید سازد. معلم باید قادر باشد ‌با شناخت شاگردان وآگاهی از فرایند تدریس، نیازهای آنان را مشخص کند و با در نظر ‌گرفتن توانا‌یی‌های ایشان به ایجاد وضعیت مطلوب آموزش اهتمام ورزد . بیان مسئله : چه رابطه‌ای بین نوع انتخاب روش تدریس و تأثیر آن در یادگیری دانش‌آموزان وجود دارد؟ فرضیه : بین نوع انتخا‌ب روش تدریس و تأثیر آن دریاد گیری دانش‌آموزان همبستگی وجود دارد‌. اهداف : - معرفی روشهای سنتی و جدید تدریس در نظام آموزش . - نقد و بررسی روش‌های مختلف تدریس و تأثیر نوع ‌انتخاب آنها در یاد‌گیری دانش‌آموزان. - بررسی محاسن ومعایب استفاده از روشهای مختلف تدریس. جامعه آما‌ری: جامعه مورد مطالعه، دانش‌آموزان دختر مقطع راهنمایی منطقه 9 تهران هستند . تقسیم بندی دانش‌آموزان درسه پایه اول ، دوم ، وسوم راهنمایی می‌باشد . تحقیق مورد نظر در بررسی روش‌های تدریس مختلف وتأثیر آنها برروی دانش‌آموزان است. نمونه گیری: تعداد کل دانش آموزان300نفر می‌باشد .ودرهرپایه3 کلاس وجود دارد . تعداد دانش آموزان هرکلاس تقریبأ 33 نفراست . «فهرست» فصل اول :موضوع ..................... 1مقدمه ............. 1بیان مسئله ................... 2فرضیه .......................... 2اهداف ..................... 2جامعه آماری ................. 2نمونه گیری....................... 2تعاریف واصطلاحات................... 3فصل دوم : ادبیات وپیشینه تحقیقمقدمه...................... 4معرفی روشهای مختلف تدریس.............. 4بخش اول : برسی روشهای سنتی و تأثیرآنها در یادگیری دانش آموزان. 5روش حفظ وتکرار............. 5محاسن ومحدودیتهای روش حفظ وتکرار........ 6روش سخنرانی........... 7مراحل اجرای روش سخنرانی............. 8محاسن و معایب محدودیتهای روشهای سخنرانی........ 26نتیجه............. 31روش پرسش وپاسخ................... 32هدف از روش پرسش وپاسخ......... 34محاسن ومحدودیتهای روش پرسش وپاسخ..... 34روش نمایش (نمایش علمی )......... 35مراحل اجرای روش نمایش............. 35محاسن ومحدودیتهای روش نمایش............. 37روش ایفای نقش .............. 38فنون کلی اجرای نمایش ............ 39مراحل اجرای روش ایفای نقش.......... 39روش گردش علمی ............ 41روش بحث گروهی............. 46چه دروس و موضوعاتی را می توان با روش بحث گروهی تدریس کرد؟. 47درچه موقعیتی ویرای چه هدفی می توان از روش بحث گروهی استفاده کرد؟... 49مراحل اجرای روش بحث گروهی.......... 50محاسن ومحدودیتهای روش بحث گروهی ........... 61روش آزما یشگاهی(آزمایشی)................ 62محاسن ومحدودیتهای روش آزمایشی........ 65خلاصه .................. 66بخش دوم : بررسی روشهای تدریس جدید وتأثیر آنها در یاد گیری دانش آموزان70 روشهای آموزش انفرادی................ 71هدفهای آموزش انفرادی............ 72طرح کلر وسطوح مختلف آن.............. 75روشهای مختلف آموزش انفرادی......... 79سازماندهی مجدد مدارس برای آموزش انفرادی.......... 88خلاصه........ 95روش مسأله ای............... 96شرایط اجرای روش مسأله ای............ 96چگونگی اجرای روش مسأله ای.......... 97محاسن ومحدودیتهای روش مسأله ای............ 99روش واحدها............................. 100ویژگی روش واحدها....................... 101مراحل اجرای روش واحدها..................... 102روش واحد موضوع........................... 104ویژگیهای روش واحد موضوع..................... 104محاسن ومحدودیتهای روش واحد موضوع......... 105روش واحد تجربی ................ 106ویژگیهای روش واحد تجربی........................ 106نمونه ای از یک واحد تجربی ....... 107روش واحد طرح...................... 109ویژگی های روش واحد طرح ............ 109محاسن ومحدودیتهای روش واحد طرح ............ 111خلاصه ................ 112فصل سوم طرح تحقیقمتغییرها....... 116جامعه آماری ونمونه گیری های مختلف توسط دانشمندان....... 116جامعه اماری ونمونه گیری محقق............... 120جدول........... 123نمودار ............. 123آمار توصیفی........... 124شاخص مرکزی........... 125فصل چهارم:نتیجه گیری............. 126پیشنهادات............. 127رد یا قبول فرضیه................... 127فرم خام......... 128منابع مأخذ............. 129واژه نامه ........................... 131 پایان نامهروشهای تدریس سنتیروشهای تدریس جدیدتاثیر یادگیری دانش آموزان
  • ۹۶/۰۳/۳۰
  • esi bol