پروژه کارآفرینی شرکت طراحی و تولید بازی های رایانه ای
پروژه کارآفرینی شرکت طراحی و تولید بازی های رایانه ای در 65 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کامپیوتر و IT فرمت فایل doc حجم فایل 502 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 65
دریافت فایل
فروشنده فایل
کد کاربری 6017
تمام فایل ها
پروژه کارآفرینی شرکت طراحی و تولید بازی های رایانه ای در 65 صفحه ورد قابل ویرایش
فهرست مطالبعنوان شماره صفحهخلاصه طرح :............................................................................................................................................................. 5فصل اول..................................................................................................................................................................... 6کلیات.......................................................................................................................................................................... 6مقدمه :........................................................................................................................................................................ 7نام کامل طرح و محل اجرای آن :.............................................................................................................................. 7مشخصات متقاضی :................................................................................................................................................... 7دلایل انتخاب طرح :................................................................................................................................................... 7میزان مفید بودن طرح برای جامعه :.......................................................................................................................... 8تعاریف........................................................................................................................................................................ 8بنا به اعتقاد فیرلی مدیریت ریسک دارای هفت فاز است:......................................................................................... 9چاپمن و وارد، یک فرایند مدیریت ریسک پروژه کلی را ارائه کردهاند که از نه فاز تشکیل شدهاست:.................. 9کرزنر، مدیریت ریسک را به صورت فرایند مقابله با ریسک تعریف کرده و آن را شامل مراحل چهارگانه زیر میداند: 10مراحل اصلی در پیادهسازی مدیریت ریسک........................................................................................................... 10برای تخصیص مقادیر احتمالی به ریسکها از مقادیر پیشنهادی زیر میتوانید استفاده کنید :.............................. 11مهندسی بازی و تولید بازیی با کیفیت بالا............................................................................................................... 14در مهندسی بازی برای ساخت یک سیستم بازیی سه فرآیند مهم تاثیر گذار می باشند:....................................... 15کیفیت....................................................................................................................................................................... 17کنترل کیفیت............................................................................................................................................................. 17تضمین کیفیت.......................................................................................................................................................... 17هزینه کیفیت............................................................................................................................................................. 18کیفیت بازی.............................................................................................................................................................. 18قابلیت اطمینان و امنیت بازی ; مشخصه های اصلی کیفیت بازی......................................................................... 19وضعیت و میزان اشتغال زایی :................................................................................................................................ 19تاریخچه و سابقه مختصر طرح :.............................................................................................................................. 20ارائه یک مثال : طرح آژانس فضایی اروپا(ESA) و ارائه استاندارد بازی............................................................. 20حوزه کاربرد............................................................................................................................................................. 21ساختار استاندارد...................................................................................................................................................... 21استانداردهای مهندسی نرمافزار ESA به سه بخش اصلی تقسیم میشوند.......................................................... 211-بخش اول، استانداردهای محصولProducts :................................................................................................ 212- بخش دوم، استانداردهای رویه Procedure :................................................................................................. 213-بخش سوم، پیوستها Appendices :............................................................................................................. 22سه گروه روش استاندارد در این مجموعه استفاده شدهاند که عبارتند از :............................................................ 22استانداردهای محصول............................................................................................................................................. 23بر اساس این استاندارد شش مرحله بایستی در چرخه حیات یک نرمافزار طی شود که عبارتند از:................... 23مرحله UR : تعیین نیازهای کاربر.......................................................................................................................... 24الف- ورودیها :....................................................................................................................................................... 25ب- فعالیتها........................................................................................................................................................... 25ج-خروجیها........................................................................................................................................................... 25طرحهای آزمون پذیرش........................................................................................................................................... 26مرحله SR : تعیین نیازهای نرمافزار....................................................................................................................... 26الف- ورودیها......................................................................................................................................................... 26ب- فعالیتها........................................................................................................................................................... 27ج-خروجیها........................................................................................................................................................... 27طرحهای آزمون سیستم............................................................................................................................................ 27مرحله AD : طراحی معماری................................................................................................................................ 28الف- ورودیها......................................................................................................................................................... 28ب- فعالیتها........................................................................................................................................................... 28ج-خروجیها........................................................................................................................................................... 29طرحهای آزمون یکپارچگی..................................................................................................................................... 29مرحله DD : طراحی تفصیلی و تولید برنامه......................................................................................................... 29الف- ورودیها......................................................................................................................................................... 30ب-فعالیتها............................................................................................................................................................. 30ج-خروجیها........................................................................................................................................................... 30مرحله TR : انتقال و واگذاری نرمافزار برای بهرهبرداری..................................................................................... 31الف- ورودیها......................................................................................................................................................... 31ب- فعالیتها........................................................................................................................................................... 31ج- خروجیها.......................................................................................................................................................... 31مرحله OM : بهرهبرداری و نگهداری.................................................................................................................... 32الف -ورودیها......................................................................................................................................................... 32ب- فعالیتها........................................................................................................................................................... 32ج-خروجیها........................................................................................................................................................... 33استانداردهای رویه.................................................................................................................................................... 331- مدیریت پروژه نرمافزار...................................................................................................................................... 342- مدیریت پیکربندی نرمافزار............................................................................................................................... 353- وارسی و اعتبار سنجی نرمافزار......................................................................................................................... 36اصطلاح "وارسی" بسته به مفهومی که از آن انتظار میرود، دارای معانی متعددی است که سه معنای متداول آن عبارتند از : 364- تضمین کیفیت نرمافزار...................................................................................................................................... 37اهداف اصلی رعایت شده در تضمین کیفیت بازی و اثرات آن بر چرخه تولید و صادرات آنها به شرح ذیل ذکر می گردد : 39فصل دوم.................................................................................................................................................................. 40روش انجام کار......................................................................................................................................................... 40فهرست تجهیزات مورد نیاز :............................................................................................................................... 41معرفی دستگاه ها و تجهیزات.................................................................................................................................. 41فهرست مواد مصرفی :............................................................................................................................................. 41معرفی تجهیزات و تاسیسات عمومی...................................................................................................................... 42مشخصات نیروی انسانی :....................................................................................................................................... 42معرفی نیروی انسانی................................................................................................................................................ 42برآورد پرسنل فناوری اطلاعات............................................................................................................................... 42پرسنل اداری و خدمات........................................................................................................................................... 43روش های بازار یابی و تبلیغات :............................................................................................................................. 43بازاریابی کوتاه مدت در برابر بازاریابی بلند مدت :............................................................................................... 43بازاریابی کوتاه مدت آنلاین..................................................................................................................................... 43?تخفیف دادن.......................................................................................................................................................... 44?تبلیغات.................................................................................................................................................................. 44?بازاریابی بلند مدت آنلاین................................................................................................................................... 45بازاریابی ویروسی..................................................................................................................................................... 45بازاریابی از طریق موتور جستجو............................................................................................................................. 46اهمیت بهینه سازی برای موتور جستجو / بازاریابی از طریق موتور جستجو برای بازاریابهای B?B ................ 46استراتژی بازاریابی در وب سایت............................................................................................................................ 48کسب و کار اینترنتی................................................................................................................................................. 48نیروهای پنج گانه پورتر............................................................................................................................................ 48تحلیل SWOT........................................................................................................................................................ 50فصل سوم :.............................................................................................................................................................. 52امور مالی طرح......................................................................................................................................................... 52زمین محل اجرای طرح :......................................................................................................................................... 53محوطه سازی :......................................................................................................................................................... 53تاسیسات و تجهیزات :............................................................................................................................................. 54ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز :....................................................................................................................... 55تجهیزات اداری و کارگاهی...................................................................................................................................... 56هزینه های قبل از بهره برداری :.............................................................................................................................. 56جدول هزینه های ثابت طرح :................................................................................................................................. 57مواد اولیه و بسته بندی :.......................................................................................................................................... 57حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی :..................................................................................................................... 58حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی :............................................................................................................................ 58میزان سرمایه گذاری :.............................................................................................................................................. 59محاسبه هزینه ها :..................................................................................................................................................... 59معرفی هزینه ها........................................................................................................................................................ 59برآورد هزینه استهلاک............................................................................................................................................. 60محاسبه درآمد :........................................................................................................................................................ 60فصل چهارم :............................................................................................................................................................ 61جمع بندی................................................................................................................................................................ 61نتایج حاصله از اجرای طرح:................................................................................................................................... 62جمع بندی مشخصات اصلی طرح.......................................................................................................................... 62پیشنهادات کاربردی :............................................................................................................................................... 64خلاصه طرح :در این طرح به بررسی شرکت طراحی و تولید بازی های رایانه ای پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .مقدمه :مدیریت ریسک کاربرد سیستماتیک سیاستهای مدیریتی، رویهها و فرایندهای مربوط به فعالیتهای تحلیل، ارزیابی و کنترل ریسک میباشد. مدیریت ریسک عبارت از فرایند مستندسازی تصمیمات نهایی اتخاذ شده و شناسایی و بهکارگیری معیارهایی است که میتوان از آنها جهت رساندن ریسک تا سطحی قابل قبول استفاده کرد.نام کامل طرح و محل اجرای آن :شرکت تولید کننده بازی های رایانه ایمشخصات متقاضی :دلایل انتخاب طرح :امروزه فناوری اطلاعات بخشی وسیعی از فعالیت ها را در بر می گیرد به نحوی که تمامی مشاغل وابسته به فناوری اطلاعات شده اند. پیشرفت علم و گسترش زمینه فناوری اطلاعات باعث شده است که یکی از مهمترین و پرکاربردترین زمینه های فعالیت را در بر بگیرد .میزان مفید بودن طرح برای جامعه :امروزه تمامی شرکت های در حال استفاده کردن از بازی های رایانه ای هستند ، بانک ها ، سازمان های دولتی و خصوصی ، ادارات ، نهادها و همه و همه به نحوی با بازی های رایانه ای در ارتباط هستند . و این خود بیانگر میزان مفید بودن طرح برای جامعه میباشدتعاریفاز طرف موسسه مدیریت پروژه، مدیریت ریسک به عنوان یکی از نه سطح اصلی «کلیات دانش مدیریت پروژه» معرفی شدهاست. در تعریف این موسسه، مدیریت ریسک پروژه به فازهای شناسایی ریسک، اندازه گیری ریسک، ارائه پاسخ (عکس العمل در مقابل ریسک) و کنترل ریسک تقسیم شدهاست. در این تعریف، مدیریت ریسک پروژه عبارت است از «کلیه فرایندهای مرتبط با شناسایی، تحلیل و پاسخگویی به هرگونه عدم اطمینان که شامل حداکثرسازی نتایج رخدادهای مطلوب و به حداقل رساندن نتایج وقایع نامطلوب میباشد».در منابع مختلف، تعاریف دیگری نیز ارائه شدهاست. بنا بر نظر بوهم، مدیریت ریسک فرایندی شامل دو فاز اصلی است؛ فاز تخمین ریسک (شامل شناسایی، تحلیل و اولویت بندی) و فاز کنترل ریسک (شامل مراحل برنامه ریزی مدیریت ریسک، برنامه ریزی نظارت ریسک و اقدامات اصلاحی) میباشد.بنا به اعتقاد فیرلی مدیریت ریسک دارای هفت فاز است:?) شناسایی فاکتورهای ریسک؛ ?) تخمین احتمال رخداد ریسک و میزان تاثیر آن؛ ?) ارائه راهکارهایی جهت تعدیل ریسکهای شناسایی شده؛ ?) نظارت بر فاکتورهای ریسک؛ ?) ارائه یک طرح احتمالی؛ ?) مدیریت بحران؛ ?) احیا سازمان بعد از بحران.موسسه مهندسی بازی، به عنوان یکی از سازمانهای پیشرو در ارائه روشهای جدید در مدیریت پروژههای بازیی، به مدیریت ریسک پروژه به عنوان فرایندی با ? فاز مجزا نگاه میکند (شناسایی، تحلیل، طراحی پاسخ، ردیابی و کنترل) که با یک سری عملیات انتقال ریسک مرتبط است.موسسه مدیریت پروژه، در راهنمای خود در مورد کلیات دانش مدیریت پروژه (نسخه سال ????)، برای فرایند مدیریت ریسک پروژه شش فاز را معرفی کردهاست: ?) برنامه ریزی مدیریت ریسک، ?) شناسایی، ?) تحلیل کیفی ریسک، ?) تحلیل کمّی ریسک، ?) برنامه ریزی پاسخ ریسک و ?) نظارت و کنترل ریسک. کلیم و لودین، برای مدیریت ریسک یک فرایند چهار مرحلهای را معرفی کردهاند (شناسایی، تحلیل، کنترل و گزارش) که در موازات چهار قدم معروف دمینگ در مدیریت پروژه (برنامه ریزی، اجرا، بررسی و عمل) قرار میگیرند.چاپمن و وارد، یک فرایند مدیریت ریسک پروژه کلی را ارائه کردهاند که از نه فاز تشکیل شدهاست:?) شناسایی جنبههای کلیدی پروژه؛ ?) تمرکز بر یک رویکرد استراتژیک در مدیریت ریسک؛ ?) شناسایی زمان بروز ریسک ها؛ ?) تخمین ریسکها و بررسی روابط میان آنها؛ ?) تخصیص مالکیت ریسکها و ارائه پاسخ مناسب؛ ?) تخمین میزان عدم اطمینان؛ ?) تخمین اهمیت رابطه میان ریسک¬های مختلف؛ ?) طراحی پاسخها و نظارت بر وضعیت ریسک و ?) کنترل مراحل اجرا.کرزنر، مدیریت ریسک را به صورت فرایند مقابله با ریسک تعریف کرده و آن را شامل مراحل چهارگانه زیر میداند:?) برنامه ریزی ریسک، ?) ارزیابی (شناسایی و تحلیل) ریسک، ?) توسعه روشهای مقابله با ریسک و ?) نظارت بر وضعیت ریسکها.مراحل اصلی در پیادهسازی مدیریت ریسکبسیاری از پروژهها که فرض میشود تحت کنترل هستند، با ریسک به عنوان رخدادی شناختهنشده روبرو گردیده و کوشش میکنند آن را کنترل کنند. اکثر پروژهها چنین رخدادهایی را به خوبی از سر رد میکنند ولی با یک تلاش جامع مدیریت ریسک ، رویدادهای ریسک قبل از وقوع، شناسایی و کنترل میگردند و یا برنامهای تهیه میشود که در زمان وقوع این رویدادها با آنها مقابله کند.با درنظر گرفتن این مفاهیم پایهای، امکان مقابله با ریسک به وجود میآید . لذا ابتدا باید نسبت به شناسایی ریسکهای محتمل پروژه اقدام کرد. این کار با دستهبندی ساختار کارها و با پرسش چند سوال از خود و یا اعضای گروه پروژه ، امکانپذیر است. مثلا : درموقع نیاز به منبعی یا منابعی که در دسترس نیستند چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ اگر کنترلی در مورد مولفهای که بر پروژه اثرگذار است نداشته باشیم چه اتفاقی میافتد ؟ بدترین سناریو چیست ؟ چه چیزی باعث آن میگردد ؟ چه قدر وقوع این اتفاق محتمل است ؟ عواقب آن چیست ؟ممکن است سوالهای دیگری نیز به ذهن شما خطور کند که البته این سوالها سرآغاز خوبی است که شما را در مسیر درست هدایت کند . هرچیزی که به مغز شما خطور میکند فهرست کنید ، سپس در مرحله بعد تعیین کنید که آیا نیاز به مقابله و پیشگیری ریسک است و یا بایستی تا زمان وقوع آن صبر کرد . اگر ریسکها را مشخص کنید و تصمیم بگیرید که هیچ عملی نباید انجام گیرد باز بهتر از آن است که آنها را شناسایی نکرده باشید . پس از این مرحله تمام ریسکهای شناسایی شده را کمی کنید ؛ ابتدا ریسکها را دستهبندی و سپس احتمال وقوع هر ریسک را تعیین کنید .مرحله AD : طراحی معماریهدف مرحله طراحی معماری، تعیین ساختار نرمافزار است. الگوی ساخته شده در مرحله SR نقطه شروع این مرحله است. این الگو با تخصیص وظیفهمندیها به مؤلفههای نرمافزار و تعیین گردش اطلاعات و عملیات بین آنها به طرح معماری نرمافزار تغییر مییابد. در این مرحله ممکن است طرح چندین بار تکرار شود. در واقع امکان استفاده از مدلهای مختلف آبشاری، افزایشی و ... در این مرحله وجود دارد. در این مرحله ممکن است نمونهسازی بخشهای حساس نرمافزار جهت تأیید فرضیات طرح اصلی ضروری باشد.الف- ورودیهاکلیه خروجیهای مرحله SRب- فعالیتهاساختار مدل فیزیکی شامل ( تجزیه نرمافزار به مولفه ها ، پیادهسازی الزامات غیر وظیفهمندی، معیارهای کیفیت طرح ، بررسی مزیتهای نسبی مابین طرحهای جایگزین)ساختار مدل معماری شامل (تعیین وظیفه مؤلفهها، تعیین ساختمان دادهها، تعیین میزان استفاده از منابع کامپیوتری ، انتخاب زبان برنامهنویسی، بازبینی طرح)?بازاریابی بلند مدت آنلاینبدون شک، زمانگیرترین و در عین حال مهمترین جنبهی بازاریابی بلند مدت شامل مهیا کردن و بهینه سازی وب سایتی برای موتورهای جستوجو است. اکثر جستوجوگران اینترنت به دنبال یافتن محصولات و یا اطلاعاتی در موتورهای جستوجو هستند. اکثر جستوجوگران اینترنت برای یافتن محصولات، خدمات و یا اطلاعات مورد نظر خود از واژههای کلیدی استفاده میکنند. شناسایی و بهینهسازی سایتی برای واژههای کلیدی و عبارتهایی که مشتریان در جستوجوهای خود برای محصولات و خدمات مورد نظر به کار میبرند، فعالیتی بسیار مهم برای قابل دسترس بودن در اینترنت به شمار میآید.بهینه سازی موتورهای جستوجو فرایندی مداوم و در حال پیشرفت است. هدف موتورهای جستوجو فراهم آوردن سایتهایی مناسب با موارد جستوجوی کاربران است.هنگام طراحی تبلیغات بازاریابی، باید تلاشهای کوتاه مدت و بلند مدت بازاریابی را در نظر گرفت تا بدین ترتیب فرایند فروش همواره پایدار و مداوم باشد. با پیاده سازی یک برنامهی بازاریابی که هر دو روند کوتاه مدت و بلند مدت را در بر دارد، میتوان به موفقیت در فرایند فروش امیدوار بود.بازاریابی ویروسیمحبوب شدن از طریق معرفی افراد به یکدیگر، روشی کاملاٌ مرتبط با بازاریابی ویروسی، یکی از موثرترین راه های تبلیغ یک شغل یا یک محصول تولیدی است . محبوب شدن از طریق معرفی افراد به یکدیگر، روشی کاملاٌ مرتبط با بازاریابی ویروسی، یکی از موثرترین راه های تبلیغ یک شغل یا یک محصول تولیدی است .یکی از سودمندترین راههای بازاریابی ویروسی برای وب سایت ها، استفاده از ایمیل های "برای دوستتان هم بفرستید" (T-A-F) است. در این روش افراد می توانند یک صفحه وب و محتویات آنرا برای خانواده، دوستان و هر کس دیگر بفرستند.
پروژه کارافرینی شرکت طراحی و تولید بازی های رایانه ایطرح توجیهی شرکت طراحی و تولید بازی های رایانه ایکارآفرینی شرکت طراحی و تولید بازی های رایانه ایدانلود پروژه شرکت طراحی و تولید بازی های رایانه ایدانلود کارآفرینی شرکت طراحی و تولید بازی های رایانه ایطرح توجیه فنی شرکت طراحی و تولید بازی های رایانه ایتوجیه اقتصادی شرکت طراحی و تولید
- ۹۶/۰۶/۱۱