فروشگاه فایل دانلود فایل

دانلود پایان نامه طرح توجیهی پاورپوینت مبانی نظری پیشینه تحقیق کارآموزی پلن اتوکد پروژه مهندسی نرم افزار

فروشگاه فایل دانلود فایل

دانلود پایان نامه طرح توجیهی پاورپوینت مبانی نظری پیشینه تحقیق کارآموزی پلن اتوکد پروژه مهندسی نرم افزار

دانلود پایان نامه طرح توجیهی پاورپوینت مبانی نظری پیشینه تحقیق کارآموزی پلن اتوکد پروژه مهندسی نرم افزار و فایل های مورد نیاز دیگر

  • ۰
  • ۰
پروژه کارآفرینی کارخانه تولید جای سیگاری و جای رادیو پژو 405 و RD پروژه کارآفرینی کارخانه تولید جای سیگاری و جای رادیو پژو 405 و RD در 54 صفحه ورد قابل ویرایش دسته بندی کارآفرینی فرمت فایل doc حجم فایل 84 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 54 دریافت فایل فروشنده فایل کد کاربری 6017 تمام فایل ها پروژه کارآفرینی کارخانه تولید جای سیگاری و جای رادیو پژو 405 و RD در 54 صفحه ورد قابل ویرایش فهرست مطالبعنوان شماره صفحهخلاصه طرح : 7فصل اول. 8بررسی بازار. 8مطالعه و شناخت محصول. 9نام محصول : 9کاربرد : 9تحلیل قیمت : 9عمر مفید محصول : 9فصلی بودن یا نبودن : 10اهمیت محصول و درجه نیاز : 10سیاستهای حمایتی یا محدودیتی دولت : 10کالای مکمل و آمار تولید آن : 11مطالعه و شناخت تقاضا : 11سهم بازار. 12سهم گروههای خودرو ساز از بازار سواری.. 12سهم انواع خودرو از تولید. 13سهم انواع خودرو از بازار سواری.. 13مقایسه شاخص قیمت خودرو و شاخص بهای مصرف کننده (تورم) 14وضعیت واردات و صادرات محصول : 14سهم بازار قابل کسب ( درجه نفوذ به بازار ، D) 15فصل دوم. 16بررسی فنی.. 16بررسی فنی محصول : 17لیست مواد اولیه تشکیل دهنده محصول : 17لیست قطعات تولیدی تشکیل دهنده محصول : 17لیست قطعات خریدنی تشکیل دهنده محصول : 18بررسی و انتخاب فرآیند ساخت و تکنولوژی مناسب : 19بررسی ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز : 19لیست ماشین آلات تولیدی مورد نیاز در جدول ذیل گنجانده شده است : 19انتخاب روش استقرار : 20جدول روش گازگیری در زیر آمده است: 20قطعاتی که نیاز به رنگ کردن دارند در زیر آمده اند: 22طرح مونتاژ در زیر آمده است : 23روند تولید با توجه به ایستگاههای کاری : 24استقرار ماشین آلات و تعیین بخشهای تولیدی به کمک روش استقرار : 25استقرار سالن تولید. 25استقرار بخش با کالیت... 26استقرار بخش رنگ... 26استقرار بخش جوش التراسونیک... 26استقرار بخش سری تراشی.. 27استقرار سالن مونتاژ. 27استقرار انبار مجموعه. 27استقرار انبار مواد اولیه. 28استقرار بخش قالبسازی.. 28نقشه جا نمایی پیشنهادی.. 30بخش های کمک تولیدی و براورد مساحت آنها: 30بخش نگهداری و تعمیرات (نت) : 30بخش کنترل کیفیت : 31انبار : 31این بخش به سه بخش کوچکتر تقسیم می شود که عبارتند از: 31انبار مواد اولیه ( بخش دریافت ): 31انبار کالای در جریان ساخت : 31انبار محصولات ( بخش ارسال) : 32بخش توسعه و تحقیق (R&D) : 32بخش مهندسی : 32بخش‌های غیر تولیدی و مساحت آن : 33بخش اداری : 33غذا خوری و آشپزخانه : 33نمازخانه : 33سرویس بهداشتی : 33پارکینگ : 33نگهبانی : 34رختکن : 34توجه : 34انتخاب سیستم حمل و نقل : 34بررسی نیروی انسانی : 35در جدول ذیل نیروی انسانی و نیز مساحت مورد نیاز هر بخش آورده شده است. 35محاسبات مربوط به تعداد تولید روزانه : 36پیشنهاد : 36جدول ماشین آلات و تولیداتشان : 39فصل سوم. 41بررسی مالی.. 41برآوردهای مالی : 42سرمایه گذاری طرح مورد نظر به دو بخش تقسیم می‌گردد که عبارتند از: 42سرمایه ثابت : 42الف ) زمین : 42بنابراین در کل برای هر متر مربع از زمین 600000 ریال سرمایه ثابت مورد نیاز است : 42کل سرمایه مورد نیاز 3300 مترمربع زمین : 42ب: آماده سازی زمین : 42ج : ساختمان : 43هزینه احداث ساختمان را می توان درسه مورد در نظر گرفت : 43سرمایه مورد نیاز ساختمان : 43د: تجهیزات و ماشین آلات: 43هزینه تجهیزات و ماشین آلات شامل هزینه های زیر می باشد: 43هزینه ماشین آلات تولیدی مطابق جدول ذیل برآورد شده است : 44هزینه تجهیزات تاسیساتی : 45هزینه تجهیزات حمل و نقل : 45هزینه تجهیزات ارتباطی : 45ن: هزینه اثاثیه و لوازم اداری : 46و: هزینه تسهیلات مالی و سایر تجهیزات : 46ه : هزینه آموزش پرسنل: 46ی: سایر هزینه ها : 463-1-2- سرمایه در گردش : 47الف : مواد اولیه : 47ب : دستمزد: 48ج : تنخواه گردان: 48کل سرمایه مورد نیاز : 48سرمایه مورد نیاز کل از جمع سرمایه ثابت و سرمایه در گردش بدست می‌آید: 48ترکیب مالی سرمایه گذاری : 48آورده متقاضی.. 48وام بانکی.. 49محاسبه سود و زیان : 49برآورد هزینه سالیانه: 49هزینه های خرید مواد اولیه برای سال اول : 49هزینه های خرید مواد اولیه برای سال دوم: 49هزینه های خرید مواد اولیه برای سال سوم : 49هزینه نیروی انسانی برای یکسال : 49هزینه استهلاک: 49-هزینه لازم برای نگهداری و تعمیرات: 50هزینه های متفرقه: 50حق بیمه پرسنل : 50هزینه بهره وام : 50هزینه های پش بینی نشده : 50محاسبه قیمت تمام شده محصول در سال اول : 51محاسبه قیمت تمام شده محصول در سال سوم : 51محاسبه قیمت تمام شده محصول در سال سوم : 51تعیین قیمت فروش : 52برای تعیین قیمت فروش ، دو ملاک وجود دارد: 52تحلیلهای مالی : 52فصل چهارم. 53شاخص های مالی.. 53سودآوری: 54الف : نسبت برگشت سرمایه درسال : 54ب:نسبت عملکرد : 54ارزش افزوده : 54تراز نامه. 54صرفه جویی ارزی : 55خلاصه طرح :در این طرح به بررسی کارخانه تولید جای سیگاری و جای رادیو پژو 405 و RD پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .مطالعه و شناخت محصولنام محصول :محصول منورد نیاز در این پروژه ، مجموعه سیگاری و جا رادیو پژو 405 و RD می باشد .کاربرد :این محصول در دو نوع خودرو پژو RD و پژو 405 مورد استفاده قرار می‌گیرد.تحلیل قیمت :شایان ذکر است که قیمت این مجموعه هایی که هم اکنون تولید می شود ، در بازار مصرف حدوداً 1200000 ریال می باشد.تولیدات این محصول نیازهای داخلی را برآورد می سازد و از نظر کیفی ، مناسب بازار داخلی است .عمر مفید محصول :براساس نظر خواهی بعمل آمده از تولید کنندگان و فروشندگان مجموعه ، عمر مفید محصول ، در حدود 3 تا 6 سال تخمین زده شده است .البته با توجه به فرهنگ مصرف در ایران ، نمی توان به رقم فوق تکیه نمود به عبارت دیگر می توان عمر مفید را (کمتر/ بیش) از 8 سال در نظر گرفت . ( معمولاً عمر مفید مجموعه برابر با عمر خودرو در نظر گرفته می شود.)فصلی بودن یا نبودن :محصول مورد نظر در همه فصول سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجیه این مطلب آنست که مجموعه ، در قسمت داخلی بدنه خودرو تعبیه شده است و اثرات اقلیم برآن ناچیز است.اهمیت محصول و درجه نیاز :با نظری اجمالی با بازار تقاضا پژو (RD و 405) در کشور در می‌یابیم که نیاز بازار تقریباً رو به افزایش می باشد . مواردی از این قبیل مشتریان بیش از یک سال در نوبت دریافت پژو می مانند و سرمایه خود را بدین منظور بلوکه می کنند توجیهی بر این مطلب است. البته نرخ افزایش تقاضا شاید با تغییر سیاستهای دولت در واردات خودرو ونیز تولید و یا مونتاژ خودروهای خارجی کاهش یابد. همچنین دلایل انتخاب این محصول آنست که اولاً بر طبق آمار دریافتی از وزارت صنایع و معادن ، سرمایه گذاری برای قطعات و مجموعه های داشبوردهای پیکان و پژو 405 در کارخانجات ایران خودرو به تریب بر حسب اولویتهای داشبورد ، رودری ، آفتابگیر ، زه های لاستیکی می‌باشد. ثانیاً محصول مورد بررسی نمود داخلی خاصی دارد و تقریباً قطعه ای لوکس و از طرفی الزامی برای خودرو به حساب می‌آید.سیاستهای حمایتی یا محدودیتی دولت :با توجه به اینکه دولت از طریق وزارت صنایع و معادن ، در راستای نیل به خودکفایی سیاستهای خاصی را در مورد تولید خودرو و در نتیجه تولید قطعات آن اتخاذ کرده است ، میتوان از تسهیلات ویژه دولت در مورد محصول مورد نظر بهره جست.شرکت ساپکو در این پروژه نقش عمده ای را ایفا خواهد کرد و میتواند حمایتهای ویژه ای را انجام دهد.کالای مکمل و آمار تولید آن :کالای مکمل مجموعه ، خودروی پژو 405 و RD است و به همین دلیل ، آمار تولید پژو در روند پروژه اهمیت دارد و مبنای تعیین تقاضا را باید میزان تولید خودرو پژو در کشور در نظر گرفت .مطالعه و شناخت تقاضا :«خودرو پژو در میان مردم ایران به خودرویی با خصوصیات قابل قبول و مناسب بوده و جو مناسبی برای تولید آن دیده می شود و نیز جامه مصرف کننده این محصول را مصرف کنندگان داخلی و خارجی تشکیل میدهند.»با توجه به اینکه مبنای تعیین تقاضا را باید میزان تولید خودرو پژو 405 و RD در نظر گرفت ، خواهیم داشت:متوسط رشد تولید ، در دهه گذشته ، حدود 25 درصد بوده است . صنعت خودرو سازی کشور در سال 82، معدل 751622 دستگاه انواع خودرو تولید کرده که نسبت به سال پیش از آن ، حدود 2/41 درصد درشد داشته است . پیش بینی می شود که صنعت خودرو سازی کشور در سال 83 ، حدود 900 هزار خودرو تولید کند و نسبت به سال 82 از رشد 20 درصدی برخوردار باشد.میزان تولید درشش ماهه نخست سال 83، حدود 404257 دستگاه بوده است که نسبت به دوره مشابه سال پیش از رشد 18.8 درصد برخوردار شده است و نسبت به برنامه تولید ، 8.8 درصد انحراف منفی داشته و حدود 69 درصد از شرفیت های موجود را نیز به کار گرفته است.در شش ماهه نخست 83 حدود 96.36 درصد از سهم تولید خودرو در کشور به خودروهای سبک اختصاص یافته است.سهم بازاردر شش ماهه نخست سال 83 ، 404257 دستگاه خودرو تولید شده است که از این میزان گروه ایران خودرو با حدود 57.23 درصد ، در صدر قرار داشته و گروه سایپا با حدود 39.15 دصد در رده دوم قرار گرفته است .کاهش سهم بازار گروه ایران خودرو از 59.57 به 57.23 درصد در مقایسه با افزایش سهم بازار گروه سایپا از 37.75 به 39.15 درصد در شش ماهه اول سال 83 نسبت به دوره مشابه سال قبل توجه می باشد .سهم گروههای خودرو ساز از بازار سواریارزش بازاری خودروهای سواری تولید داخل بین سالهای 76 تا 82 در مجموع بیش از 16.8 هزار میلیارد تومان بوده است که از این میزان به طور متوسط 64 درصد سهم گروه این خودرو، حدود 32 دصرد سهم گروه سایپا و حدود 4 درصد سهم سایر خودرو سازان بوده است .ارزش بازاری خودروهای سواری تولید داخل شش ماهه اول سال 83 ، حدود 3020 میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش 11.85 درصد رشد داشته و از این میزان ارزش حدود 63.01 درصد به گروه ایران خودرو ، 34.29 درصد به گروه سایپا و مابقی حدود 2.70 درصد به سایر خودرو سازان مربوط بوده است.سهم انواع خودرو از تولیددر شش ماهه نخست سال 83 ، بالغ بر 348008 دستگاه خودرو سواری در کشور تولید شده است که حدوداً 86.09 درصد از سهم تولید خودرو را به خود اختصاص داده و نسبت به دوره مشابه سال پیش حدود 15.4 درصد رشد داشته است . در این مدت سهم گروه صنعتی ایران خودرو از 62.65 درصد در دوره مشابه سال 82 به 60.58 درصد کاهش و سهم گروه صنعتی سایپا از 35.91 درصد به 38.21 درصد افزایش یافته ، سهم کرمان خودرو از 0.76 درصد به 0.24 کاهش و سهم تولیدی بهمن نیز از 0.66 به 0.63 درصد کاهش یافته است . همچنین خودرو سازان راین نیز با تولید 600 دستگاه هیونداورنا 0.17 درصد از سهم سواری را به خود اختصاص داده اند.بخش توسعه و تحقیق (R&D) :این بخش به منظور بالا بردن سطح تکنولوژی ، ارائه طرحهای نوین و .... در نظر گرفته شده است . برای این بخش مساحتی برابر 25 مترمربع در نظر می‌گیریم .بهتر است این مکان در مکانی دور از صداهای ناشی از تولید باشد.بخش مهندسی :برای این بخش مساحتی برابر 16 مترمربع در ظنر گرفته شده است .بخش‌های غیر تولیدی و مساحت آن :بخش اداری :100مترمربع برای این بخش در نظر گرفته شده است که شامل بخش دفتری انبار و تکثیر ، اتاق هیات مدیره ، اتاق جلسات ، اتاق بازرگانی ، بخش دفتری مونتاژ می شود .غذا خوری و آشپزخانه :با توجه به تعداد پرسنل که تقریباً 100 نفر می‌باشند مساحتی برابر 15 مترمربع برای آشپزخانه و 80 متر مربع برای غذا خوری در نظر گرفته شده است .نمازخانه :بخش نمازهانه ، اتاقی به مساحت 5 مترمربع در نظر گرفته شده است.سرویس بهداشتی :توالت و سه دوش در نظر گرفته شده است که روی هم مساحتی معادل 15 مترمربع را اشغال می کنند.پارکینگ :برای این منظور از محوطه حیاط کارخانه استفاده می شود و در بدو تأسیس ، پارکینک مجزایی در نظر گرفته نمی شود.نگهبانی :یک اتاق به مساحت 10 مترمربع در محل درب ورودی کارکنان بریا اسن قسمت در نظر گرفته شده است .رختکن :یک رختکن برای سالن مونتاژ به مساحت 6 مترمربع و برای دیگر کارکنان در اتاقی در محوطه به مساحت 12 مترمربع در نظر گرفته شده است .توجه :برای اینکه در فضای اشغال شده توسط بخشها صرفه جویی کنیم ، می توانیم از یک ساختمان دو سا سه طبقه که بخشهای کمک تولیدی و غیره در طبقات فوقانی قراردارند ، استفاده نماییم.انتخاب سیستم حمل و نقل :با توجه به ماهیت مواد اولیه و محصولات ، حمل و نقل محصولات مشکلی را به وجود نخواهد اورد.بنابراین به وسایل چندانی نیاز نخواهیم داشت. و می‌توان با استفاده از چرخ دستی های ساده ، قفسه ها و .... حمل و نقل را انجام داد .البته اگر انبارها را به صورت قفسه ای در طبقات متعدد در نظر بگیریم بهتر است که از لیفتراک برای قرار دادن محصول و مواد اولیه در طبقات مختلف استفاده نماییم .بررسی نیروی انسانی :نیروی انسانی مورد نیاز بخش نگهداری و تعمیرات 8 نفر می باشد که به 3 نیروی متخصص و 5 تکنسین تقسیم می‌شوند. پروژه کارافرینی کارخانه تولید جای سیگاری و جای رادیو پژو 405 و RDطرح توجیهی کارخانه تولید جای سیگاری و جای رادیو پژو 405 و RDکارآفرینی کارخانه تولید جای سیگاری و جای رادیو پژو 405 و RDدانلود پروژه کارخانه تولید جای سیگاری و جای رادیو پژو 405 و RDدانلود کارآفرینی کارخانه تولید جای سیگاری و جای رادیو پژو 405 و RDطرح توجیه فنی کارخانه
  • ۹۶/۰۶/۱۱
  • esi bol